زندگی نامه پائولو کوئلیو



پائولو کوئلیو در سال 1947 در ریودوژانیروی برزیل زاده شده است . ابتدا به نمایشنامه نویسی وکارگردانی تئاتر و هیپی گری و ترانه سرایی برای موسیقی مردم برزیل مشغول شد و بعد به روزنامه نگاری روی آورد.اما شهرت جهانگیر او با داستانهایش به دست آمد.

کوئلیو در سال 1986 مسیر زیارتی باستانی اسپانیا جاده سانتیاگو را پیاده پیمود.این تجربه را بعدها را در کتاب خاطرات یک مغ شرح داد که در سال 1987 منتشر شد.سال بعد با کتاب دومش کیمیاگر به یکی از پرخواننده ترین نویسندگان معاصر تبدیل شد و کتاب های او در بیست و نه کشور جهان منتشر شدند.بنا به گزارش مجله بین المللی پابلیشینگ ترندز کتاب کیمیاگر یکی از ده کتاب پرفروش جهان در سال 1998 بوده است . این کتاب تاکنون در کشورهای آرژانتین و استرالیا و اتریش و بلژیک و برزیل و بلغارستان و کانادا و کلمبیا و کرواسی و فرانسه و آلمان و ایران و ایتالیاو اسلوانی و اسپانیا و سوییس و تایوان و ترکیه و اوروگوئه و یوگوسلاوی و ونزوئلا در فهرست پرفروش ترین کتاب ها بوده است .

کیمیاگر توسط دانشگاه شیکاگو به عنوان کتاب درسی توصیه می شود و آن را در دست یابی به بصیرت شخصی بسیار مفید دانسته اند . هم چنین در مدارس آرژانتین و فرانسه و ایتالیا . پرتغال و برزیل و تایوان و ایالات متحده و اسپانیا به عنوان کتاب درسی معرفی می شود کتاب های دیگر او عبارتند از بریدا (1990)والکیری ها (1992) مکتوب (1994) در کنار رود پیدار نشستم و گریستم (1994) کوه پنجم(1996)دومین مکتوب (1997)و کتاب رزم آورنور(1997) رمان ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد داستان شیفتگی و جنون در سال 1999 منتشر شد و در بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه و ایران در صدر فهرست بهترین کتاب های پرفروش قرار گرفت وی در سال 2000 رمان شیطان و دوشیزه پریم را نوشت که پیش تر در ایران منتشر شده است . آثار او در 120 کشور منتشر و به ۴6زبان ترجمه شده شده اند . بیش تر از بیست و هفت میلیون نسخه از کتاب های به فروش رفته اند و بنا به گزارش نشریه فرانسوی لیر در ماه مارس سال 1999 او دومین نویسنده پرفروش جهانی در سال 1998 بوده است .

کوئلیو جایزه ادبی متعددی را از کشورهای متعئئ کسب کرده است . منتقدان سبک شاعرانه واقع گرا و فلسفی او را می ستایند و زبان نمادینی را که نه با مغزهای ما که با قلب هامان سخن می گوید تحسین می کنند .داستان سرایی او توانایی الهام بخشی به ملت های گوناگونی را دارد.
پائولو کوئلیو مشاور ویژه برنامه یونسکو همگرایی های روحی و گفت و گوی بین فرهنگ ها است .

تقدیم به دوستداران پائولو کوئلیو

نظرات 2 + ارسال نظر
شهلا سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 11:39 ق.ظ http://sevgi.blogsky.com

علی آقا سلام
دعوتتون رو پذیرفتم و به شما سر زدم و چه خوب که اومدم
وب لاگت واقعاْ عالیه من که خیلی خوشم اومد
موفق باشید.

حجت دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:04 ب.ظ http://hm2.blogfa.com

سلام
. بهت تبریک میگم وبلاگ زیبایی داری اما نمیخوام فکر کنی دارم چوب کاری میکنم . به هر حال حتما به کارت ادامه بده .
راستی من تو رو تو پیوندهام نوشتمت اگه دوست داشتی میتونی من رو هم به دوستات معرفی کنی ، خوشحال میشم .
دوست آن نیست که هر لحظه در کنارت باشد
دوست آن است که هر لحظه به فکرت باشد
آسمانی باش
قربانت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد