مسافر خسته من

مسافر خسته من

دوست خوب من ! سلام

زیر پلهای انتظار در انتظار کسی می ایستی که حتی فرق بین پل هوایی و زمینی را نمی داند. حال چگونه می توان انتظار داشت که تنهایی ات را بفهمد. دوستی ات را درک کند . شب بیداری ها و دلهره های لحظه به لحظه ات را درک کند. بهار که خوب است شاید تابستانت را هم باید خراب کند تا پاییز را زود هنگام برایت به ارمغان آورد. چگونه می توان از کسی انتظار دوستی داشت در حالی که چشم انتظاری را نمی فهمد ، زجرکشیدن مردی چشم به راه که در کنار پلی برای دیدن لحظه ای از عبور چشمان معشوقی زیبا رو ایستاده باشد.

سر سبزی شمال، صدای دریا ، آبی آسمان ،... تقدیم تو باد . تنها یکبار ، یکبار بگو : دوستت دارم ......

کاش معنی انتظار را می فهمیدی. کاش له شدن غرور مردی را زیر رگبار بی حوصلگی یک زن می فهمیدی. مردانگی را که له می کنی ، آنگاه حقیقت را در تنبان کدام نامرد نارفیقی می جویی . به کام نرسیده ناکامم می گذاری. دیدارت را از من دریغ می کنی. روزم را تیره ، شبم را ظلمانی . می خندی با دیگران و هدیه هایی که برایم آورده ای چه زود بدستم می رسد : گریه ، گریه ، گریه.....

سهم من همین است . و این هدیه ای است که سهم چشم انتظاری من است . کاش می فهمیدی گریه کردن یک مرد یعنی چه.

در کوچه تنهایی من رد کسی نیست

دیوانگی من به خدا سد کسی نیست

مجنونی ما تحفه ایام جوانی است

عشقی است درون دل ما حد کسی نیست

فارغ شدن از فکر و خیال تو محال است

غیر از تو میان دل ما خد(صورت) کسی نیست

حاصل شده از کوشش ما دفتری از عشق

این حاصل رنج دل ما کد(دسترنج) کسی نیست

مرگ است که شاید کند از دوست جدایم

این عشق چنان است که در مد(کشش) کسی نیست

در عشق بجز لذت ایام و صفا نیست

این ارثیه، سهم پدر و جد کسی نیست....

 

 

عشق را با کسی سهیم شو که انتظار را ، قول و قرار و مرام ومعرفت را بفهمد.دوستی خوردن یک بستنی در کافی شاپی شیک نیست، ههمدردی و همدلی در ایام تلخ تنهایی است. هزار بار گفتمت: دوست خوب من . یک بار نگفتی عزیزم. نمی خواهم جای من باشی ، جای خودت باش تا به اندازه دلی که عشق را می فهمد دوستت داشته باشم.

تو را به اندازه تنهایی هایم می پرستم. سالم را به اندوه آلودی ، سکوت کردم. زجرم دادی ، سکوت کردم. تحقیرم کردی ، سکوت کردم، گریاندی ام ، سکوت کردم.به روز من ، به روزگار من خندیدی سکوت کردم.

هدیه ای جز انتظار برام نیاوردی ، سکوت کردم. زیر قول و قرارت زدی ، سکوت کردم. نه صدای تاری نه گیتاری برایم نواختی که قلب نا آرامم آرام شود ، سکوت کردم.همیشه از خودت گفتی ، همیشه مرا نادیده انگاشتی ، سکوت کردم.تا کی سکوت ، تاکی سکوت ......... بگذار فریاد ی بزنم، با همه آزار هایی که می دهی با همه طعنه هایی که می زنی. می دانم فریادم را نخواهی شنید .اما من جز دوست داشتنت چیزی را بر زبان نخواهم راند ،که مبادا دلت برنجند ، که مبادا بر گونه های زیبایت اشکی بلغزد. سکوت می کنم ، این بار هم. بگذار تو شاد باشی.

دوست خوب من !

آینه ای بیاور . موهایت را شانه کن. چقدر زود پیر شده ای . ومن چقدر زود شکسته شده ام. دریغ که جز غم تو چیزی در دل داشته باشم. سفری در پیش داری. دعایت می کنم. این زندگی چقدر لعنتی شده است. دایم مرا از خودش پیاده می کند. آدمهای تنها ، همیشه زندگی را با پایی پیاده طی می کنند. و دریغ اگر این کاروان، جامی خوش بر من نثار کرده باشد ، که تا به حال جز نوشی از غم و اندوه بر من نصیب نکرده است.

ربنا آتنا

        آتنا

              آتنا

                      عشق

                                عشق

                                                  عشق......

و از خدا برای تو، برای او ،برای من ، برای ما عشق طلب می کنم و سینه ای که از کینه تهی باشد.

 

خسته از همه نفرتها و نفرینها دعایت می کنم. سفری سبز را برایت آروز می کنم. هر کجای این جاده زندگی که بایستی لابد یک نفر پیدا می شود که بپرسد : "دل خوش سیری چند" . و من بلافاصله جواب می دهم به قیمت یک لبخند . به قیمت اینکه یک بار بگویی : دوستت دارم........

میلاد مولد کعبه

بکوش برای دنیای خود به قدری که گوئی همیشه زنده خواهی ماند

و بکوش برای آخرت خود به طوری که گوئی فردا خواهی مرد.

 حضرت علی (ع)

 میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر مبارک باد

سیزده رجب

میلاد فرخنده گوهر ولایت در صدف کعبه است.

مولودی که محبتش دلهای عاشقان فضیلت را روشن ساخته و مولایی که ولایتش

کیمیای دگرگون ساز دلها و زندگیهاست گنج "علی دوستی" عطیه ای الهی در قلوب شیعیان است.  

سیزده رجب تولد زمزم زلال عترت است.

تولدی که چشمه عبودیت را در جانهای خفته جوشان می کند

و نورش مشعل فروزان راه رسالت نبی اکرم (ص) است سیزده رجب آینه حق نما در طلیعه خط ولایت است .

عشق او آینه دل را صفا و جلا می دهد و ولای او مرز قبولی طاعات بندگان است .

امیر المومنین حیدر مدد

نادعلیاً مظهر العجائب، تجده عونالـک فی النوائب،

کل هم و غم سینجلی، بعظمتـک یاالله، بنبوتـک یا محمد و بولایتـک یاعلی و یا علی و یا علی.

امروز زنده ام به ولای تو یا علی

ای محمد و ای علی، ای علی و ای محمد، زیر باران بلا و فتنه ها چنگ بر دامانتان زده ام

در میانه افسوس و دریغ خسته از همه راههای رفته و نرفته و گمشده در کوره راه زندگی، به درگاهتان آمده ام

یا علی، بر آستانه این آستان دست های خالی را به سویت به گدایی دراز کرده ام،

فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی! نیستم اما تو در هستم بگیر

حقیقت تلخ

 

من می خوام همیشه تو سحن نگاهت بمونم

همیشه عاشقه چشم بی گناهت بمونم

من می خوام عاشق بمونم به خدا حقیقته

نکنه خیال کنی اینا همش یه صحبته

دیگه من نمیدونم چه طور بگم دوست دارم

آخه توی زندگیم تنهام فقط تو رو دارم

من می خوام تو از چشای عاشق من بخونی

راز این دل غریب و بی نوا رو بدونی

ولی افسوس که تو اصلا" نمی خوای نگام کنی

شایدم دلت نمی خواد با لبات صدام کنی

عزیزم اینو بدون با همه کم محلیات

این دل عاشقمو گذاشتمش به زیر پات

اینو من خوب می دونم دلت دیگه جای دیگست

دستای مهربونت تو دست یک یار دیگست

گل من خوب میدونم که دیگه پیشم نمیای

میری توی خاطراتم می دونم اینو می خوای

تقدیم می کنم به کسی که می پرستیدمش و می پرستمش و خواهم پرستید

حقیقت تلخ

خالق یکتا

خالق یکتا

دل من پوسید خدایا

دارم از غصه می میرم

اگه  تو با من نباشی

دستای کی و بگیرم

توی این دنیا که حتی

به دلت بها نمی دن

عاشقای بی گناهش

به ته دنیا رسیدن

توی این دنیا که آدم 

آدمیتو    فروخته

دلای نا باور ما

از غم و غصه ها سوخته

تو بگو به من خدایا

که چه طور عاشق بمونم

تو بگو خالق یکتا

تو بگو تا من بدونم

آخه من خسته و تنهام

جز تو هیچ کس و ندارم

تویی آرامش قلبم

تو همه دارو ندارم

همه رفتنی ها رفتن

من و تنها جا گذاشتن

می دونم خدای خوبم

که من و دوسم نداشتن

ولی من تو قلب تنهام

عشق پاک تورو دارم

تویی خالق وجودم

تو زمستون و بهارم

تقدیمش میکنم به تمام وجودم ....

برداشت تصویر از...

مادرم روزت مبارک

به نام خالق تمام زیبایی ها


مادر چه واژه پر معنایی.

پر معنی و زیبا پر از لطف و محبت. سرشار از صداقت. به استواری کوه. به پاکی جنگل.

به زیبایی گل سرخ به زلالی چشمه ساران.

واقعا چه طور می توان مادر را توصیف کرد چگونه می توان زحمات مادر را ارج نهاد و سپاس گذار بود.

آه که چه شبها با صدای گریه از خواب ناز بیدار شده و با لالایی و دادن شیر فرزندش رابه آرامش میرساند و چه شبها و روزها به خاطر بیماری فرزندش چشم روی چشم نگذاشته تا خطری فرزندش را تهدید نکند.

چقدر زحمت کشید با کمک خداوند حرف زدن راه رفتن را یاد فرزندش دهد و هر اندازه که فرزند بزرگتر می شود مشکلات او هم بزرگتر میشه مادر با صبر جلیل در برابر مشکلات استوار است.

واقعا خداوند چه نیک فرمود که بهشت زیر پای مادران است چون پاداش زحمات والطاف مادر نیکوتر از این پاداش نیست.

الحق که خداوند جایگاه مناسبی برای این مادران دلسوز در نظر گرفته است.

از خانم فاطمه زهرا (س) التماس دعا و سلامتی برای همه مادران را دارم و امیدوارم که زندگی آنها پر از صفا و آرامش باشد و بهترین جای بهشت جایگاه مادر مهربان و خوبم باشد.

این مطلب رو یکی از دوستان فرستاده بوده و من هم دیدم حیفه نذارم داخل وبلاگم

یه نامه باحال

این نامه رو کسی نوشته که صبح تا شب جلوی تلویزیون بوده وتنها سرگرمیش هم این بوده که بشینه و تبلیغات قشنگ تلویزیون رو از اول تا آخر نگاه کنه .خودتون بخونین عاقبت چنین آدمی چی می شه

سلام

سلامی که گرمای آن از مهیاگاز و کیفیت سینجرگاز و نوع آوری نیک کالا با ضمانت 5 ساله امیدوارم صمیمانه بوسه مرا پذیرا باشی و آنرا با چسب دوقلوی 5 دقیقه ای جلاسنج به لبانت بچسبانی. امشب با تمام غمهایم کنار مهیا گاز نشسته ام و با خودکار بل این نامه را می نویسم زیرا این نام نیک است که می ماند، هنگامی که از من جدا شدی و آن نگاه سرد را از من گذراندی این فقط ضد یخ کاسپین بود که پیکر یخ زده ام را آب کرد و این بیمه آسیا و ایران بود که آسایشم را فراهم کرد، همانطورکه نیاز امروز پشتوانه فردا است باید اعتراف کنم که نگاهت اثر عجیبی بر کاست دنا و طه بر جا گذاشته. دلم می خواهد بر قله بینالود سفر کنیم و در لابلای کوه های سر به فلک کشیده بهانه نمکی بخوریم. بیا تا راه سخت و طاقت فرسای زندگی را با پژو پرشیای جدید که افتخار ملی است آغاز کنیم و با روغن ترمزهای سپهر و فومن شیمی آسوده خاطر سفر کنیم. بیا تا پیچهای زندگی را با ابزار مهدی باز کنیم و عشقمان را با ساختمان از پیش ساخته شده ی بانک مسکن بهتر آغاز کنیم و سقفش را ایزوگام شرق کنیم. و آن را با کاغذ دیواری نائین زینت دهیم و مانند خانه سبز همه اش را سبز کنیم و اتاقهایش را با فرش محتشم کاشان و ستاره کویر یزد رنگین کمان کنیم

بیا تا دلهای سوخته مان را با کرم ضد آفتاب ب ب ک مرهم بگذاریم، بیا روزهایمان را با خمیر دندان داروگر 2 که حاوی فلوراید است آغاز کنیم و عشقمان را با صدای بلند از دل دوو پخش جدید پارس پخش کنیم و اشکمان را با دستمال کاذغی نرمه پاک کنیم.بیا تا دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

 

سخنانی از بزرگان (۲)

هیچکس قادر به پیشگوئی یا کنترل آینده نیست . اما هرچه بیشتر برای به وقوع پیوستن رویاهای آینده ات برنامه ریزی کنی ، نگرانی و اضطرابت در زمان حال کمتر خواهد شد

اسپنسر جانسون

زندگی دو نیمه است : نیمه اول در انتظار نیمه دوم ، نیمه دوم در حسرت نیمه اول

ناشناس

معلم نفس خود و شاگرد وجدان خویش باش

ابوعلی سینا

هیچ چیز در دنیا اتفاقی نیست

دایر

حضور در زمان حال ، یعنی دور کردن حواس پرتی ها و توجه به آنچه در همین لحظه است

جانسون

بهترینها و زیباترینها در جهان نه دیده می شود و نه حتی لمس میشود، آنها تنها باید در دل دیده و لمس کرد

ناشناس

بودن یا نبودن مساله اینست

شکسپیر

حقیقت را همانطور که هست بپذیر

اوستان

خود را بشناس ، چرا که زندگی ارزشیابی نشده ، ارزش زیستن ندارد

سقراط

نخستین گام برای از میان برداشتن یک ملت ، پاک کردن حافظه آن است

هوبل

خاطره نفرت نیرومندتر از خاطره محبت است

کوندرا

کسیکه را که دوستش داری آزادش بگذار ، اگر قسمت تو باشد بر می گردد ، وگرنه بدان که از اول مال تو نبوده است

ناشناس

تا خود را از هر جهت کامل و شایسته ندیدی , قضاوت نکن

پوشکین

شاید زندگی قصه ای است که کودکان از آن آگاهند که زندگی را با گریه آغاز می کنند

ناشناس

دانای بی وجدان هیچگاه صاحب روحی پاک نخواهد بود

رابله

اغلب آنهایی پیروز و موفق می شوند که کمتر تعریف و تمجید شنیده باشند

امیل زولا

همیشه چنین بوده است که مهربه ژرفای خودپی نمیبردتاآنگاه که ساعت فراق فرامیرسد

ناشناس

کاش در دنیا سه چیز وجود نداشت : غرور ، عشق ، دروغ اونوقت کسی از روی غرور برای عشق دروغ نمی گفت

ناشناس

آیا بشر هنگامی زنده است که دیگران زنده اند ؟

گوته

آنکه به صبح می اندیشد ، همیشه می خندد

کوندرا